INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Klauzula ogólna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych)

zwanego dalej „RODO, informujemy, że:

 

1.         Administratorem danych jest Dom Pomocy Społecznej w Mirsku, ul. Zielona 12 , 59-630 Mirsk, tel.: 75 78 34 661, tel.: 75 78 34 521, faks: 75 78 34 661, e-mail: dpsmirsk@powiatlwowecki.pl

 

2.         Administrator wyznaczył Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się osobiście lub droga mailową na adres e-mail: iod@dps-mirsk.powiatlwowecki.pl

 

3.         Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c RODO oraz gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej, o ile jest to dozwolone prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, lub porozumieniem zbiorowym na mocy prawa państwa członkowskiego przewidującymi odpowiednie zabezpieczenia praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą zgodnie z art. 9 ust.2 lit. b, a także gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi zgodnie z art. 6 ust.1 lit. e RODO, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy zgodnie z art. 6 ust.1 lit. b i na podstawie udzielonej zgody.

 

4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty dostarczające lub utrzymujące infrastrukturę IT Administratora, podmioty i osoby świadczące usługi ochrony mienia lub osób Administratora, podmioty i osoby świadczące na rzecz Administratora usługi ubezpieczeniowe, usługi prawne oraz innym podmioty, którym Administrator w celu wykonywania praw i obowiązków wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych powierzył dane osobowe (procesorom), a także organom uprawnionym do otrzymywania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

 

5..        Dane osobowe Pani/Pana nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

 

6.         Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w formie papierowej i elektronicznej, i będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa w zakresie archiwizacji.

 

7.         W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

a)       prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,

b)      prawo do żądania poprawiania danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,

c)       prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:

d)      dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

e)       osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

f)       osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

g)      dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

h)      prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych10. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem,

i)        w przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Domu Pomocy Społecznej Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych - Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01,                mail : kancelaria@uodo.gov.pl,

j)        w sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.

 

8.         Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa oraz dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody

 

9.         Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 stycznia 2023 10:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Cinciruk
Ilość wyświetleń: 74
19 stycznia 2023 10:57 (Dorota Cinciruk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)