INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Klauzula dla pracowników

ZGODNIE Z ART. 13 UST. 1 I UST. 2 OGÓLNEGO Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia   dyrektywy 95/46/WE (RODO)   informujemy że:

 

  1. Administratorem danych jest Dom Pomocy Społecznej w Mirsku, ul. Zielona 12 , 59-630 Mirsk, tel.: 75 78 34 661, tel.: 75 78 34 521, faks: 75 78 34 661, e-mail: dpsmirsk@powiatlwowecki.pl.
  2. Administrator wyznaczył Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się osobiście lub droga mailową na adres e-mail: iod@dps-mirsk.powiatlwowecki.pl
  3. Dane osobowe Pracowników w postaci: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe,  przebieg dotychczasowego zatrudnienia, adres zamieszkania, numer PESEL, a w przypadku jego braku – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość; inne dane osobowe pracownika, a także dane osobowe dzieci pracownika i innych członków jego najbliższej rodziny, jeżeli podanie takich danych jest konieczne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych, uprawnień przewidzianych w prawie pracy, numer rachunku płatniczego, jeżeli pracownik nie złożył wniosku o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych. Dane przetwarzane są zgodnie z zapisami kodeksu pracy, a w szczególności z art. 221 oraz z przepisami wykonawczymi w celu realizacji umowy o pracę – zgodnie z  art. 6 ust. 1 lit. b , c   i art. 9 ust. 2 lit. b i lit. h. rozporządzenia ogólnego. W przypadku dobrowolnego podania dodatkowych danych – ich przetwarzanie następowało będzie na podstawy osobno wyrażonej zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a
  4. Dane osobowe pracowników będą przetwarzane przez pracodawcę w następujących celach:

a)    organizacji i zarządzania pracy pracowników - w zakresie niezbędnym wynikającym z Kodeksu pracy - przez okres zatrudnienia;

b)    wyliczania i wypłaty wynagrodzeń - w celu realizacji obowiązku wynikającego z Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c) - przez okres zatrudnienia;

c)    potrąceń z wynagrodzenia - w celu realizacji obowiązków w zakresie egzekucji z wynagrodzenia wynikających z Kodeksu pracy, Kodeksu postępowania cywilnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o komornikach sądowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) - przez 3 lata od ostatniego potrącenia;

d)    realizacji obowiązków pracodawcy wobec pracowników wynikających z ogólnie obowiązujących oraz wewnętrznych przepisów prawa pracy - w celu realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy i innych przepisów prawa pracy (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) - przez okres zatrudnienia;

e)    realizacji obowiązków bhp - w celu realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy, rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bhp i innych przepisów prawa pracy (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) – przez okres określony w przepisach prawa;

f)     prowadzenia akt pracowniczych - w celu realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy, ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobów prowadzenia akt osobowych pracownika (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) - przez okres określony w przepisach prawa po ustaniu zatrudnienia;

g)    realizacji obowiązków wobec ZUS - w celu realizacji obowiązków płatnika składek emerytalno-rentowych wynikających z ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) –  przez okres określony w przepisach prawa po ustaniu zatrudnienia;

h)    realizacji obowiązków podatkowych - w celu realizacji obowiązków płatnika podatku do-chodowego wynikających z Ordynacji podatkowej, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i innych przepisów podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)  - przez okres określony w przepisach prawa po ustaniu zatrudnienia;

i)     obowiązków księgowo-rachunkowych - w celu realizacji obowiązków z ustawy O rachunkowości, Ordynacji podatkowej oraz ustawy o podatku do osób prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) - przez okres określony w przepisach prawa po ustaniu zatrudnienia;

j)     zapewnienia ciągłości działania - na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora   (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na ochronie swoich interesów w zakresie możliwości dalszej realizacji zadań po ustaniu zatrudnienia pracownika, który dotychczas je realizował - przez okres niezbędny do przejęcia tych obowiązków innego pracownika, lecz nie dłużej niż przez 3 miesiące po ustaniu zatrudnia;

k)    bezpieczeństwa fizycznego budynków oraz mienia pracodawcy - na podstawie uzasadnionego interesu pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na ochronie pomieszczeń pracodawcy, prowadzenia książek służby ochrony - przez 1 rok;

l)     dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - na podstawie prawnego interesu pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na występowaniu w  sprawach sądowych, na podstawie przepisów Kodeksu pracy, Kodeksu cywilnego karnego lub innych właściwych przepisów - przez 3 lata od ustania zatrudnienia, a w przypadku toczącego się postępowania - przez okres trwania postępowania do czasu jego prawomocnego zakończenia oraz do czasu przedawnienia roszczeń.

  1. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt. 3 Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom: podmiotom dostarczającym lub utrzymującym infrastrukturę IT Administratora, podmiotom i osobom świadczącym usługi ochrony mienia lub osób Administratora, podmiotom i osobom świadczącym na rzecz Administratora usługi ubezpieczeniowe, usługi prawne oraz innym podmiotom, którym Administrator w celu wykonywania praw i obowiązków wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych powierzył dane osobowe (procesorom), a także organom uprawnionym do otrzymywania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  3. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych.
  4. W przypadkach, w których przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej przez Administratora w formie papierowej i elektronicznej na podstawie przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 4, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie od 5 do 10 lat, zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy.
  6. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza obowiązujące przepisy Rozporządzenia.
  7. W oparciu o zebrane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 stycznia 2023 11:16
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Cinciruk
Ilość wyświetleń: 71
19 stycznia 2023 11:16 (Dorota Cinciruk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)