INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Klauzula dla członków rodzin mieszkańców, pracowników pierwszego kontaktu, opiekunów prawnych

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r., zwanego dalej „RODO, informuje, że:

 

  1. Administratorem danych jest Dom Pomocy Społecznej w Mirsku, ul. Zielona 12 , 59-630 Mirsk, tel.: 75 78 34 661, tel.: 75 78 34 521, faks: 75 78 34 661, e-mail: dpsmirsk@powiatlwowecki.pl
  2. Administrator wyznaczył Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się osobiście lub drogą mailową na adres e-mail: iod@dps-mirsk.powiatlwowecki.pl
  3. Dane osobowe w postaci imię i nazwisko, adres, numer telefonu, przetwarzane są w celu realizacji obowiązków statutowych wynikających z przepisów prawa związanych z utrzymaniem kontaktu mieszkańca z rodziną, wykonywania postanowień sądów związanymi  ze świadczeniami z pomocy społecznej m.in. zapewnienia właściwego zakresu usług w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych, wspomagających dla mieszkańców Domu.
  4. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust 1 lit. c. RODO   – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi na podstawie umów powierzenia oraz  podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  7. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do  realizacji wskazanego w pkt. 4 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
  8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:

a)       prawo dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 RODO,

b)       prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO,

c)       prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,

d)       prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21. RODO,

9. W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO  tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

10. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do prawidłowej realizacji obowiązków statutowych wynikających z przepisów prawa związanych ze świadczeniami z pomocy społecznej m.in. zapewnienia właściwego zakresu usług w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych, wspomagających dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej.

12. W oparciu o zebrane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania, stosownie do art. 22 RODO.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 stycznia 2023 11:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Cinciruk
Ilość wyświetleń: 65
19 stycznia 2023 11:20 (Dorota Cinciruk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)