INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Klauzula dla mieszkańców

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r., zwanego dalej „RODO, informuje, że:

1.         Administratorem danych jest Dom Pomocy Społecznej w Mirsku, ul. Zielona 12 , 59-630 Mirsk, tel.: 75 78 34 661, tel.: 75 78 34 521, faks: 75 78 34 661, e-mail: dpsmirsk@powiatlwowecki.pl

 

2.         Administrator wyznaczył Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się osobiście lub droga mailową na adres e-mail: iod@dps-mirsk.powiatlwowecki.pl

 

3.         Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji obowiązków statutowych wynikających z przepisów prawa dotyczących pomocy społecznej, w tym pobytu mieszańca w domu pomocy społecznej.

4.         Podstawa prawna przetwarzania danych:

a)         art. 6 ust 1 lit. c RODO   – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,

b)         art. 9 ust. 2 lit. b  RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania  szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej,

c)         art. 9 ust. 2 lit. a  RODO – osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w zakresie danych szczególnej kategorii,

d)         art. 6 ust.1 lit. a RODO - osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów w zakresie wizerunku

5.         W związku z przetwarzaniem danych w celu powyżej, dane osobowe mogą być

udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:

a)         podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie  odpowiednich przepisów prawa,

b)         podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

6.         Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego

w pkt. 4 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.

7.         W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:

a)         prawo dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 RODO,

b)         prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO,

c)         prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO,

d)         prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,

e)         prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21. RODO,

8.         W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a  RODO  tj. zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

9.         Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan że przetwarzanie danych jest niezgodne z przepisami RODO.

10.       Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem realizacji zadań statutowych przez Dom Pomocy Społecznej w Jaskulinie . Przy czym podanie danych jest:

a)         obowiązkowe, jeżeli jest wymogiem ustawowym,

b)         dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody.

11.       Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji obowiązków statutowych wynikających z przepisów prawa dotyczących pomocy społecznej oraz zapewnienia właściwego zakresu usług w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych, wspomagających

12.       Pani/Pana dane nie są wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 stycznia 2023 11:21
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dorota Cinciruk
Ilość wyświetleń: 70
19 stycznia 2023 11:21 (Dorota Cinciruk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)